Sunday, December 8, 2019

بهترین روش درمان زگیل تناسلی در مردان و زنان چیست؟

زگيل تناسلي در حین رابطه ی جنسی منتقل می شود، شما ممکن است تا چند هفته بعد از ابتلا به عفونت، دچار زگیل تناسلی نشوید. زگیل ها همیشه قابل مشاهده با چشم نیستند، آن ها می توانند بسیار کوچک، هم رنگ پوست یا مقداری تیره تر از پوست باشند.

ویروس پاپیلوما (HPV) شایع ترین عفونت منتقله ی جنسی (STIs) است. این بیماری باعث می شود مردان و زنانی که رابطه ی جنسی محافظت نشده دارند، دچار عوارض ویروس از جمله زگيل تناسلي شوند.

شایعترین تیپ‌های ویروس تیپ ۶ و ۱۱ بوده و تیپ‌های ۳۵ و ۳۳ و ۳۱ و ۱۸ و ۱۶ مرتبط با سرطان دهانه رحم در بانوان می‌باشند. غالب عفونت ها، بی علامت و غیرقابل تشخیص در معاینات بالینی است.

در حقیقت سالیانه حدود 360 هزار نفر به زگيل تناسلي دچار می شوند. محافظت و درمان برای جلوگیری از ابتلا به این عفونت ضروری هستند.


زگیل تناسلی در مردان

پسران در طی تماس جنسی با فرد آلوده، مبتلا به زگیل تناسلی می شوند. علائم در فرد مبتلا ممکن است آشکارا و یا بدون علامت و پنهان باشد به طوری که خود فرد از وجود این ویروس در بدن خود اطلاع نداشته باشد.

رایج ترین راه های انتقال زگیل تناسلی در مردان شامل تماس جنسی از راه واژینال، تماس جنسی از راه مقعد و اورال سکس می باشد. زگیل تناسلی در مردان مجرد زمانی ایجاد می شود که بدن نتواند ویروس hpv را مهار کند.

شانس ابتلا به زگیل تناسلی زمانی که فرد آلوده علائم بالینی واضح دارد به مراتب بیشتر از حالتی است که فرد هیچ گونه علائم بالینی ندارد. زگیل تناسلی در پسران مجرد می تواند در نواحی آلت تناسلی، کیسه بیضه، کشاله ران و مقعد مشاهده شود.

درمان زگیل تناسلی در مردان


1- پودوفیلین

پودوفیلین یک ترکیب شیمیایی است که روی محل آلوده مالیده می شود و معمولا برای درمان زگیل تناسلی خفیف به کار می رود ولی تحریکات شیمیایی محل و استفاده طولانی مدت آن برای درمان زگیل تناسلی که باید به مدت یک ماه تا سه ماه مالیده شود، استفاده از آن را محدود کرده است.

2- درمان زگیل تناسلی با لیزر

لیزر باعث تبخیر و پخش زگیل در جاهای سالم می شود و همچنین به علت هزینه بالا، به عنوان خط اول درمان زگیل تناسلی توصیه نمی شود.

3- استفاده از کوتر و جراحی برای برداشتن زگیل تناسلی

گاهی از بین بردن زگیل تناسلی با جراحی انجام می شود. روش های جراحی به علت ماهیت عود کننده زگیل و همچنین تخریب پوست و بد شکل شدن محل سوزانده شده مورد استقبال بیماران نمی باشد. معمولا اگر زگیل تناسلی خیلی بزرگ باشد، جراحی زگیل تناسلی در بیمارستان انجام می شود.

4- پماد ایمی گومید

پماد ایمی گومید که به علت اثر ضعیف آن که از طریق تحریک سیستم ایمنی عمل می کند و خیلی مؤثر در درمان نمی باشد.

5- فریز کردن زگیل تناسلی

کرایوتراپی یا سرمادرمانی یکی از روش های درمان زگیل تناسلی است.

اگر به دنیال اطلاعات بیشتری در زمینه ی درمان زگیل تناسلی مردان هستید اینجا را کلیک کنید.

No comments:

Post a Comment