Friday, November 13, 2020

علت لکه خشکی روی پوست چیست؟

 اگر شما متوجه لکه خشکی روی پوست و بدن خود شده اید، تنها نیستید. بسیاری از افراد این لکه های خشک را تجربه می کنند.

لکه های خشکی پوست می توانند در برخی نواحی خاص احساس زبری و پوسته پوسته شدن داشته باشند که  متفاوت از خشکی کلی پوست می باشد.



علت لکه خشکی روی پوست

دلایل مختلفی برای لکه خشکی پوست وجود دارد که بسیاری از آنها می‌توانند به طور مؤثری درمان شوند.


۱. التهاب پوست (درماتیت) تماسی

درماتیت تماسی شرایطی است که در زمانی اتفاق می افتد که وقتی با ماده ای که باعث واکنش پوست می شود در تماس باشید. این حالت معمولا باعث ایجاد نقطه های


قرمز و دارای خارش می شود. اگر این حالت روی دست شما به وجود بیاید، ممکن است روی انگشتان شما پوسته پوسته شود. التهاب های پوست تماسی معمولا با داروهای خوراکی یا کرمهای استروئیدی قابل درمان هستند. این بیماری مسری نیست، به این معنا که نمی توانید آن را به دیگران بدهید یا از طریق افراد دیگر این بیماری را بگیرید.


۲. پسوریازیس (کهیر)

کهیر یک بیماری خود ایمنی ست که باعث می شود سلولها ی پوست به سرعت تکثیر شوند. افراد مبتلا به پسوریازیس ممکن است بر روی پوست بدنشان لکه های خارش دار و یا پوسته پوسته ببیند. این وضعیت مزمن باعث التهاب شدید می شود که ممکن است توسط موارد زیر ایجاد شود:


اضطراب

سیگارکشیدن

الکل

عفونت ها

آسیب به پوست

داروهای خاص

کمبود ویتامین D

۳. اگزما و لکه های قرمز خشکی روی پوست

اگزما که به عنوان التهاب های پوستی بدون نشانه نیز شناخته می‌شود در همه سنین ممکن است رخ دهد ولی در کودکان شایع‌تر است و می‌تواند باعث پوسته شدن پوست کودک شود.

۴. بیماری پای ورزشکار

برای اینکه دچار سندرم پای ورزشکار و در نتیجه لکه خشکی روی پوست شود لزوما نباید ورزشکار باشید. این بیماری وضعیتی  است که تحت تأثیر یک عفونت قارچی ایجاد می‌شود که معمولا برای نواخی بین انگشتان پای شما تأثیر می گذارد.

از جمله علائم بیماری پای ورزشکار لکه خشکی روی پوست و لکه های قرمز خشکی روی پوست است. برای راحت شدن از شر عفونت، کرم ها یا پمادهای ضدقارچ توصیه می شوند.

۵. آب و هوای خشک

گاهی اوقات، هوای سرد و خشک می تواند باعث خشکی پوست و ترک کف پا شود و لکه های پوستی خشک را افزایش دهد. در تابستان، سطوح رطوبت بالاتر می تواند به متوقف کردن خشکی پوست کمک کند. اما در معرض آفتاب قرار گرفتن به مدت طولانی می تواند پوست شما را خشک کند.

۶. کمبود آب از دلایل خشکی بدن

اگر شما در طول روز مایعات به اندازه کافی نمی نوشید، ممکن است، لکه خشکی روی پوست و بر روی بدن شما ایجاد شود. شما باید به این میزان مایعات در طول روز بنوشید:

۱۵.۵ پیمانه آب برای مردان
۱۱.۵ فنجان آب برای زنان
۷. خشکی پوست و کمبود ویتامین
لکه های قرمز روی پوست بدون خارش می‌تواند ناشی از کمبود ویتامین باشد. خشکی پوست ناشی از کمبودهای تغذیه‌ای معمولاً بدون ضرر هستند، اما نشان دهنده این هستند که شما نیاز به خوردن رژیم متعادل تر یا کامل تری دارید.

۸. سیگار کشیدن

سیگار کشیدن می تواند باعث ایجاد لکه خشکی روی پوست شود. علاوه بر این، می تواند منجر به چین و چروک و تیرگی پوست شود.

بیشتر بخوانید

https://riyahi.doctor/2249/%d9%84%da%a9%d9%87-%d8%ae%d8%b4%da%a9%db%8c-%d8%b1%d9%88%db%8c-%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa/

No comments:

Post a Comment