Wednesday, May 20, 2020

درد کشاله ران از کجا نشأت میگیرد؟


درد و تورم در ناحیه شکم می تواند وضعیت قرمز برای مردان باشد و به طور بالقوه بسیاری از شرایط مختلف مانند گره های لنفاوی متورم در ناحیه کشاله ران یا فتق را نشان می دهد.


این مهم است که بدانیم منشا این درد کجا هستند زیرا می توانند از سنگ کلیه گرفته تا سرطان متغیر باشند و در صورت اشتباه بودن چیزی را تشخیص دهند. این مسئله نه تنها می تواند برای هر مردی که تورم یا درد غیر طبیعی داشته باشد نگران کننده باشد ، بلکه بسته به میزان درد و علائم می تواند دلیل مراجعه به پزشک باشد.

درد دردهای ناشی از ورزش و فعالیت بدنی در ورزشکاران

درد کشاله ران بیشتر در اثر آسیب یا ضعف رباط ایجاد می شود و به ویژه در ورزشکاران در ورزش های مختلف شایع است. به عنوان مثال ، فشار بیش از حد کشاله ران در حین یک رویداد ورزشی یا کشش شدید یا هر نوع فعالیت ورزشی می تواند منجر به فشار یا درد کشاله ران شود.

شایع ترین علت درد یا تورم در کشاله ران است

کشاله ران ، ناحیه بین شکم و ران است. این نوع فتق به طور خاص فتق اینگوینال نامیده می شود و هنگامی رخ می دهد که بخشی از روده کوچک از طریق ناحیه ای ضعیف در عضلات تحتانی شکم برآمده شود. فتق Inguinal مانند شکم در کشاله ران است و اغلب با تورم اشتباه می شود. حتی یک فتق کوچک نیز باعث ایجاد درد متناوب خواهد شد. این همان درد است که می آید و می رود. با این حال ، فتق شدیدتر می تواند باعث درد غیرقابل تحمل برای مبتلایان شود. این علائم چیزی نیست که نادیده گرفته شود. در صورت قطع جریان خون به روده ، فتق در صورت عدم درمان ممکن است خفه شود و منجر به مرگ بافت روده شود. چنین عارضه ای تهدید کننده زندگی است و نیاز به جراحی اورژانسی دارد.
بورسیت باسن (ورم کیسه‌های مفصلی باسن) می تواند باعث درد شود بصورتیکه به سمت کشاله ران کشیده می شود. ممکن است درد یا جراحت در قسمتهای دیگر بدن به سمت کشاله ران سرایت کند و از این طریق باعث ایجاد درد شود. به عنوان مثال ، درد ناشی از کشش کمر ، ران یا عضله پا و آسیب دیدگی رباط ممکن است به سمت کشاله ران سرایت کرده و منجر به درد شود. مشکلات ستون فقرات در قسمت پشت در نزدیکی دنده های تحتانی می تواند اعصابی را که در ناحیه کشاله ران حرکت می کند ، در تنگنا قرار دهد و باعث درد کشاله ران شود. عضلات کشیده شده ، رباط ها یا تاندون های پا ممکن است باعث ایجاد علائم در کشاله ران شود. رباطهای استرس یا الیاف تاندون ممکن است باعث ایجاد درد در کشاله ران شود.
درد بیضه راست و شکم در مردان، معمولا به خاطر عفونت در ناحیه تناسلی، ضربه، رابطه جنسی و … ایجاد می گردد که برای درمان باید به پزشک مراجعه نمود. برای آشنایی بیشتر با درد بیضه راست و شکم بر روی لینک زیر کلیک کنید.

درمان درد کشاله ران

از آنجا که درد کشاله ران می تواند دلایل مختلفی داشته باشد ، درمان به نتایج معاینه و آزمایش های انجام شده بستگی دارد. همانطور که قبلاً نیز ذکر شد ، صدمات رباط و تاندون یکی از دلایل عمده درد در کشاله ران است. در صورت بروز این مسئله ، پزشکان معمولاً استراحت کامل ، استفاده از یخ و داروهای ضد التهابی را توصیه می کنند. اگرچه این روش درمانی ممکن است باعث تسکین موقتی شود ، رباط های ضعیف یا تاندون را ترمیم نمی کند. همچنین ممکن است استروئید تجویز گردد. نشان داده شده است که این درمانها روند بهبودی بافتهای نرم را مهار می کنند.
دکتر هوشنگ قوامی بورد تخصصی جراحی کلیه ، مجاری ادرار و ناباروری مردان ( https://dr-ghavami.com)

No comments:

Post a Comment