Saturday, May 9, 2020

تفاوت HPV و هرپس چیست؟



مقایسه HPV و هرپس

این دو بیماری بسیار مشابه اما متفاوت هستند. در زیر مقایسه ای کوتاه و دقیق از این دو بیماری آورده شده است:

آیا HPV و هرپس یکسان هستند؟ خیر این موارد بیماری های جنسی متفاوتی هستند که می توانند سبب ایجاد برآمدگی، کهیر یا زخم در نواحی یکسانی از بدن شوند. با چشم پوشی از این شباهت، هرپس و HPV تقریبا به طور کامل با یکدیگر تفاوت دارند.بسیاری از بیماران با دیدن زائده در ناحیه تناسلی خود، هراسان به پزشک مراجعه می کنند، بدون اینکه از مشکل خود مطلع باشند. در این مقاله قصد داریم شما را با دو عامل اصلی زائده های تناسلی یعنی HPV و هرپس آشنا کنیم. یکی عامل تبخال و دیگری عامل زگیل است.

ویروس HPV و هرپس

با توجه به شباهت هایی که دو بیماری هرپس و HPV با یکدیگر دارند ممکن است برخی افراد در تمایز این دو از یکدیگر با دشواری مواجه شوند. هر دوی این بیماری ها ضایعات پوستی نامطلوبی را ایجاد کرده، قابل درمان نبوده و تا به امروز رایج ترین بیماری های منتقل شونده جنسی در ایالات متحده امریکا هستند.
  1. هرپس سیمپلکس به انگلیسی Herpes simplex ویروس عامل تبخال و کهیر در ناحیه تناسلی است.
  2. ویروس پامیلومای انسانی human papillomavirus خانواده بزرگی از ویروس ها با بیش از 100 گونه مختلف است که باعث ایجاد زگیل  و مشکلات دیگر در بدن می شوند.

آیا تبخال ناشی از هرپس است؟

بلی، افرادی که تا به حال در ناحیه دهان خود تبخال داشته اند به هرپس دهانی مبتلا هستند. صرف نظر از ننگ اجتماعی که با هرپس تناسلی همراه است، تبخال و هرپس تناسلی از عفونتی یکسان منشا می گیرند.
منبع:

No comments:

Post a Comment