Sunday, May 31, 2020

خارش بدن در بارداری + درمان

بیش از ۱۰ درصد زنان باردار بیان دارند که خارش برای آن ها یک مشکل است. دلایل این خارش از راش های بی خطر تا بیماری های جدی تر متغیرند.

خارش خفیف در بارداری به دلیل افزایش خونرسانی به پوست شایع است. با پیشرفت بارداری و رشد کودک ، پوست شکم شما کشیده می شود و ممکن است احساس خارش کنید.

خارش دست و پا در بارداری

در دوران بارداری ، حداقل نیمی از همه خانم ها در کف دست و یا کف پای خود پوستی قرمز و دردناک دارند. غالباً ، این خارش ها نیز وجود دارد ، البته معمولاً این خارش‌های خفیف هستند.

خارش و سایر بیماری های  پا مانند میخچه ، هنگام بارداری می توانند سریعتر رشد کنند ، به خصوص در سه ماهه بعدی که وزن افزایش می یابد و پاها نیز متورم می شوند.

خارش شدید در بارداری

خارش خفیف معمولاً جایی برای نگرانی ندارد ، اما اگر خارش شدید شود ممکن است نشانه ای از یک بیماری جدی کبدی به نام کلستازیس زایمان باشد. این امر در هر ۱۰۰ خانم باردار کمتر از ۱ نفر را تحت تأثیر قرار می دهد ، اما نیاز به مراقبت پزشکی دارد.

درمان خارش بدن در بارداری


برای خارش خفیف می‌توانید از راهکارهای خانگی استفاده کنید:

پوشیدن لباس های گشاد ممکن است به جلوگیری از خارش کمک کند ، زیرا لباس‌ها کمتر در برابر پوست  ساییده می شوند و مانع از تحریک پوست می شوند. همچنین از پارچه‌های الیاف مصنوعی استفاده نکنید و پارچه های طبیعی مانند پنبه را انتخاب کنید که اجازه گردش هوا زیر پارچه را می‌دهد. حمام خنک یا استفاده از لوسیون یا مرطوب کننده نیز می تواند به تسکین خارش کمک کند.

اگر خارش شدید دارید حتماً باید به پزشک مراجعه کنید، چراکه می‌تواند نشانگر مشکل جدی‌تری باشد.

No comments:

Post a Comment