Sunday, May 31, 2020

روشهای درمان واریس دست چیست؟

درمان واریس دست و یا همان درمان رگ های برجسته شده پشت دست بستگی به عامل ایجاد کننده دارد. در اغلب موارد درمان واریس دست با هدف زیبایی دست‌ها انجام می شود و این رگ‌ها مسئله‌ای برای سلامتی ایجاد نمی‌کنند. لیزر درون رگی
معمولا لیزر درون رگی برای رگهای به نسبت قطورتر برای درمان تورم رگهای پشت دست استفاده می شود.معمولاً دو روش متداول زیر برای درمان رگ‌های برجسته دست مورد استفاده قرار می‌گیرد:

۱. فوم اسکلروتراپی دست
۲.  لیزر درون رگی

در موارد نادری ممکن است رگهای برآمده نشانه یک مشکل جدی باشند که در این شرایط روش درمان متفاوت خواهد بود.

اسکلروتراپی دست


از جمله روشهای متداول در درمان واریس دست روش فوم اسکلروتراپی است که طی آن یک محلول شیمیایی به شکل فوم در امده و در رگها تزریق می شود. این کار نزدیک 20 دقیقه زمان می برد و نیاز به بیهوشی ندارد و خیلی خوب رگه های روی دست محو می شوند.
وقتی که رگ تحت درمان در اثر تزریق فوم مسدود و توسط بدن جذب گردید. گردش خون مسیر خود را باز یافته و از رگ‌های دیگر خونرسانی  انجام می‌شود. در واقع رگهای عمقی تر در دست می‌توانند خونرسانی را انجام دهند.

مزایای روش اسکلروتراپی دست

  • درمان سریع در کمتر از یک ساعت
  • پوست صاف و دستان زیباتر و جوانتر
  • هیچ جای زخمی ندارد
  • خیلی زود می توانید به کار روزانه تان بپردازید و درد نخواهید داشت.

لیزر درون رگی

معمولا لیزر درون رگی برای رگهای به نسبت قطورتر برای درمان تورم رگهای پشت دست استفاده می شود.

درمان خانگی بیرون زدگی رگهای دست

یکی از راه حل های بسیارساده درمان واریس دست و صورت استفاده از درمان خانگی واریس دست و صورت می باشد. برای درمان تورم رگهای پشت دست می توان از سیر ، سرکه سیب ، روغن زیتون ،نارون کوهی ، جعفری و … کمک گرفت.

No comments:

Post a Comment