Tuesday, September 15, 2020

علت درد ساق پا و استخوان آن هنگام خواب

 درد ساق پا ممکن است علل بسیاری داشته باشد. یکی از علل درد استخوان ساق پا پیاده روی طولانی مدت و یا دویدن و رقصیدن می باشد. حتی اگر شما  فردی باتجربه در دویدن و پیاده روی باشید ممکن است درد ناحیه ساق پا را زمانی که چیزی را در روتین خود عوض می کنید تجربه کنید، به عنوان مثال سرعت خود را بالا ببرید، میزان مسافت پیاده روی را افزایش دهید و یا کفش های جدیدی را انتخاب کنید.

درد ساق پا



همانطور که قبلا هم در مورد آن حرف زدیم، درد ساق پا یا به دردی گفته می شود که در ناحیه جلوی ساق و یا داخل آن وجود داشته باشد. این دردها می توانند مرتبط به تمرینات ورزشی بوده و بیشتر در بین ورزشکاران رایج هستند. درد معمولا در پیرامون تیبیا (استخوان ساق پا) شکل می گیرد.


درد ساق پا نشانه چیست

درد ساق پا می تواند فراتر از علامت طبیعی پیر شدن باشد. درد در ساق پاها و خود پاها ا در شب یا هنگام تلاش برای خوابیدن ، اغلب نشانه بیماری شریان محیطی است.

در بیماری شریان محیطی ، درد پا می تواند در هر جای پای شما اتفاق بیفتد ، اما رایج ترین مکان برای احساس درد در عضلات ساق، ران یا باسن شماست. درد می تواند از خفیف تا شدید باشد به صورتی که به سختی می توانید مسافت بسیار کمی را طی کنید. بیماری شریان محیطی یک بیماری پیشرونده است. برای برخی افراد، درد فقط در طول روز رخ می دهد. برخی دیگر هنگام استراحت یا شب هنگام درد دارند.

علت درد استخوان ساق پا

درد ساق پا عوامل مختلفی دارد. همچنین درد ساق استخوان پا ممکن است در جلوی ساق پا یا در پشت ساق پا باشد. در ادامه به بررسی علت درد ساق پا پرداخته ایم:

درد جلوی ساق پا

اگر درد در ناحیه جلوی پای شما است و زمانی شدید می شود که انگشتان پا را بالا می برید و فقط پاشنه بر روی زمین فیکس است، پس احتمالا مشکل شما درد جلوی ساق پا است.

درد  پشت ساق پا

اگر درد بیشتر در داخل و کناره استخوان ساق پا باشد احتمال زیاد با مشکل اسپلینت ساق عقبی که به آن سندروم فشار تیبالی (MTSS) نیز می گویند.

خب تاکنون در مورد انواع مشکلات درد ساق پا حرف زدیم. اما اگر شما در ناحیه ساق پای خود احساس درد دارید و فکر می کنید مشکل پیچیده تری وجود دارد چه؟ چطور باید متوجه این موضوع شوید؟

پس بهتر است گزینه های پیش رو را بررسی کنیم. یک مشکل دیگر در ناحیه ساق پا که تا حدی جدی تر از درد ساق است، فشار شکستگی نام دارد.

اغلب مشکل درد ساق پا رایج بوده و در اثر استفاده بیش از حد عضلات به وجود می آیند. ممکن است در اثر دویدن و یا انجام فعالیت های سنگین برای مدت طولانی و یا بدون کشش و گرم کردن قبلی به وجود آیند. این ها بیشتر در دونده ها، کارکنان ارتش، رقاص ها و ورزشکارانی که در ورزش هایی نظیر تنیس شرکت می کنند رایج هستند.

علت درد پا از زانو به پایین چیست؟

این مشکل می تواند در حین دویدن بر سطوح سرازیری درد زانو را ایجاد کند. این مشکل در اثر التهاب مربوط به تاندون پاپلیتیس رخ می دهد که بخشی مهم جهت پایداری زانوی افراد است.


چرا در پیاده روی ساق پاها درد میگیرد؟

زمانی که شما در حال پیاده روی هستید بر روی عضلا و تاندون ها فشار بسیاری وارد می شود. در نتیجه درد و حساسیت در این قسمت افزایش می یابد و باعث می شود درد عضلات ساق پا شروع شود.


https://www.iranvein.com/7704/%D8%AF%D8%B1%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%D9%82-%D9%BE%D8%A7/

No comments:

Post a Comment