Tuesday, June 16, 2020

پاسخ سوالات شایع در مورد زگیل تناسلی

فرق جوش با زگیل تناسلی چیست

جوش واژینال و جوش تناسلی معمولا ظاهری صورتی یا قرمز دارند و چرک سفید رنگی در درون آنها وجود دارد. این جوش‌ها مشکلات سلامتی حادی محسوب نمی‌شوند.

تشخیص اشتباه زگیل تناسلی


حال به این موضوع می‌پردازیم که چه چیزی ممکن است با زگیل تناسلی مردان اشتباه گرفته شود؟ زگیل‌های تناسلی ممکن است سهوا با مسائل بی خطری نظیر خال‌های پوستی، علائم پوستی یا پاپول مروارید مردانه (جوش‌های کوچکی که در اطراف سر آلت تناسلی و در ورودی واژن زنان یافت می‌شوند) اشتباه گرفته شوند. این بیماری‌ها عفونی نیستند و تنها بخشی طبیعی از بدن افراد محسوب می‌شوند.

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل‌های تناسلی نوعی عفونت مقاربتی هستند که توسط ویروسی به نام ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می‌شود. این ویروس از طریق تماس پوستی مستقیم با افرادی که این ویروس بر روی پوست وی وجود دارد، منتقل می‌شود. این ویروس می‌تواند از طریق انواع روابط جنسی منتقل شود، حتی در بعضی موارد ابتلای گلوی بیماران به این ویروس نیز مشاهده شده است.

زگیل معمولی چیست

جوش‌ها و زگیل‌های معمولی اغلب قرمز یا صورتی هستند و درون آنها چرک سفید رنگی وجود دارد. انواع زگیل های معمولی مشکلات سلامتی مهمی به حساب نمی‌آیند. بر اساس اطلاعات منتشر شده از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در ایالات متحده (CDC)، تبخال تناسلی نوعی عفونت مقاربتی است که در حال حاضر هیچ درمانی برای آنها وجود ندارد.

خطرات زگیل تناسلی چیست

زگیل‌هایی تناسلی خطرناک نیستند، اما می‌توانند نشان دهنده حضور ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) در بدن فرد باشند. بعضی از انواع ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) نیز می‌توانند به ایجاد سرطان منجر شوند. درمان زگیل‌های تناسلی می‌تواند به پیشگیری از انتقال آنها کمک کند، اما در بیشتر موارد برداشتن زگیل نمی‌تواند کمکی به از بین بردن ویروس در بدن بیمار کند.

انواع زگیل تناسلی

در حال حاضر دو شاخه اصلی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) وجود ارند (HPV6 و HPV11) و این دو شاخه مسئولیت نود درصد از زگیل‌های تناسلی را بر عهده دارند. زگیل‌های تناسلی ممکن است با نام‌های دیگری نظیر زگیل‌های مقعدی واژنی، زگیل‌های آنوژنیتال یا کوندیلوماتا آکومیناتا شناخته شوند.

سفید شدن زگیل تناسلی نشانه چیست

اگر پزشک نتواند چیز زیادی در ناحیه زگیل مشاهده کند، ممکن است به ناحیه مورد بررسی استیک اسید اضافه کند، موضوعی که در نهایت رنگ زگیل‌ها را سفید می‌کند و دیدن آنها را ساده‌تر می‌کند. دقت داشته باشید که بعضی از انواع ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) به ایجاد سرطان دهانه رحم، واژن، مقعد و آلت مردانه منجر می‌شوند و تشخیص و درمان آنها اهمیت زیادی دارد.

آیا زگیل تناسلی خارش دارد؟

زگیل‌های تناسلی ممکن است خارش دار باشند، اما در بیشتر موارد این زگیل‌ها دردی ایجاد نمی‌کنند.

تفاوت مولوسکوم و زگیل تناسلی

اگر چه زگیل‌های تناسلی توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می‌شوند که می‌تواند به واسطه روابط جنسی منتقل شود، زگیل‌های واگیر مولوسکوم توسط ویروس دیگری ایجاد می‌شوند که هم خانواده ویروس آبله است. در حالی که بسیاری از انواع زگیل بر روی کف دست‌ها و پاها ایجاد می‌شوند، زخم‌های ناشی از مولوسکوم می‌توانند در هر قسمتی از بدن افراد ایجاد شوند.

منبع:

No comments:

Post a Comment