Tuesday, June 2, 2020

جوش زیر پوستی در ناحیه تناسلی (تشخیص و درمان)

جوش ناحیه تناسلی چیست؟


یکی از انواع جوش های زیر پوستی در ناحیه تناسلی  آکنه ژنیتال است که در واقع یک بیماری منتقله از راه تماس جنسی نیست و بیشتر نوعی التهاب یا عفونت فولیکول های موی ناحیه آلت و انسداد مجاری غدد سباسه و غدد عرق در ناحیه آلت  می باشد. جوش تناسلی به خصوص در دوران نوجوانی بسیار شایع است و بیشتر در دختران و زنان جوان دیده می شود و ارتباطی با فعالیت جنسی یا زگیل تناسلی ندارد. حتی در دختران و پسرانی که هرگز رابطه جنسی ندارند نیز دیده می شود.

جوش تناسلی در مردان نیز دیده می شود ولی علائم خفیفتری دارد. جوش سر سفید در ناحیه تناسلی زنان بسیار شایع بوده و بیشتر ناشی از الگوی مو زدایی خشن یا تیغ زدن است.

جوش زیر پوستی در ناحیه تناسلی گاهی مواقع ممکن است بسیار شدید باشد و حتی باعث ترشحات چرکی گسترده نیز گردد.

چه بیماری هایی با جوش زیر پوستی اشتباه می شوند؟

کیست اپیدرمال آلت تناسلی
زگیل تناسلی
فوردایس آلت تناسلی
آنژیوکراتوم
مولوسکوم عفونی

عوامل زمینه ساز جوش زیر پوستی

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که علت جوش در ناحیه تناسلی مردان چیست؟ با ما همراه باشید تا در ادامه پاسخ سوال را دریافت کنید.

1- عرق کردن

تعریق یکی از شایعترین عوامل زمینه ساز جوش زیر پوستی در ناحیه تناسلی و آکنه ژنیتال است. عرق کردن زیاد موجب تحریک بافت زمینه ای می شود. همچنین باعث تجمع باکتری ها شده و سبب ایجاد بیماری یا تشدید علائم می گردد. در این بیماران استفاده از لباس های زیر نخی به منظور کاهش تعریق توصیه می شود. لباس های نایلونی یا ابریشمی باعث بدتر شدن وضعیت بیماری می گردد.

2- لباس های تنگ

پوشیدن لباس های تنگ باعث کاهش تخلیه عرق شده و در نتیجه تجمع مایعات در مجاری غدد عرق زمینه را برای رشد و تکثیر باکتری ها فراهم می نماید. این پدیده باعث تشدید جوش زیر پوستی در ناحیه تناسلی می گردد.


No comments:

Post a Comment