Friday, May 3, 2019

شرایط دریافت مجوز کارموقت در کانادا

هر ساله، بیش از 300 هزار نیروی کار خارجی با داشتن مجوز کار موقت در کانادا حضور پیدا می کنند. جهت کارکردن به صورت موقت در کانادا، اغلب نیروهای کار خارجی به داشتن یک مجوز کاری نیاز دارند.

معمولا، قبل از اینکه یک نیروی کار خارجی بتواند مجوز کاری موقت را از اداره استخدام و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) دریافت کند به پیشنهاد کاری یک کارفرمای کانادایی نیاز دارد.
این فرایند چندین مرحله دارد. بسته به کشوری که نیروی کار تابعیت آن را دارد، ممکن است برای ورود به کانادا به یک ویزای اقامت موقت کانادا (TRV) نیز نیاز داشته باشد.
📍  قدم اول
کارفرما در صورت نیاز، باید برای دریافت LMIA یا ((بررسی تاثیر بر روی بازار نیروی کار)) درخواست دهد.
📍  قدم دوم
کارفرما پیشنهاد کاری را اعلام می کند.
📍  قدم سوم
نیروی کار خارجی برای مجوز کاری درخواست می دهد.
📍  قدم چهارم

☑️ آیا شما پیشنهادی شغلی در کانادا داشته و به یک مجوز کار موقت در کانادا نیاز دارید؟
تقریبا در تمامی موارد، افراد دارای پیشنهاد کاری از یک کارفرمای کانادایی باید برای کار کردن در کانادا یک مجوز کاری موقت بدست آورند.
مجوز کار موقت در کانادا  می تواند برای مدت های متفاوت مثلا از چند روز تا چند سال به افراد اعطا شود. در اغلب موارد، فرایند درخواست برای اجازه کار دو مرحله ای می باشد.
ابتدا، کارفرمای کانادایی باید یک مجوز دولتی را جهت استخدام افراد خارج از کانادا دریافت کند. پس از اینکه مجوز داده شد، نیروی کار مورد نظر باید برای مجوز کاری خود درخواست داده و آن را دریافت کند.
مجوز کاری داده شده برای یک شغل در کانادا مختص آن شغل خواهد بود. بنابراین، نیروی کار تنها در زمینه مشخص شده در مجوز کاری برای کارفرمای خود فعالیت خواهد کرد.
در صورتی که نیروی کار یک موقعیت استخدامی دیگر پیدا کند و اقامت دائم کانادا را نیز نداشته باشد، باید قبل از انجام آن شغل برای یک مجوز کاری جدید درخواست داده و آن را دریافت کند.
روش های متعددی برای به دست آوردن یک مجوز کاری وجود دارد. بسته به ملیت، حرفه و کار مورد نظر فرد در کانادا ممکن است احتمالاتی برای تسریع فرایند مذکور وجود داشته باشد.مجوز کار موقت در کانادا داده می شود.

No comments:

Post a Comment