Wednesday, May 15, 2019

شگفت انگیز ترین داروی کوچک کردن پروستات

شما از بزرگی پروستات رنج می برید و به دنبال راه های خانگی برای کوچک کردن پروستات هستید. جای درستی آمده اید. بزرگ شدن خوش خیم پرستات زمانی رخ می دهد که سلول های پروستات به صورت غیرعادی تقسیم و تکثیر شده و باعث افزایش حجم این ارگان شوند. در این مقاله به بررسی راه های کوچک کردن پروستات می پردازیم

به بزرگی خوش خیم پروستات یا BPE ، افزایش ناهنجار یاخته های بافت یا BPH نیز گفته می شود.  پروستات بزرگ شده با علائم آزاردهنده و ناراحت کننده ای همراه است؛ که مشکلات ادراری و جنسی شایع ترین آنها هستند.
این مشکلات ممکن است کیفیت کلی زندگی فرد را کاهش دهند. هرچند BPH ارتباطی با سرطان نداشته و به طور معمول یک تهدید جدی برای سلامت فرد نمی باشد.
درمان های متعددی برای کوچک کردن پروستات از قبیل درمان های طبیعی و تغییر سبک زندگی وجود دارد که به بهبود علائم BPH کمک می کند.

درمان های طبیعی برای کوچک کردن پروستات

در این قسمت می خواهیم راجع به مهمترین روش های درمان طبیعی برای کوچک کردن پروستات صحبت کنیم.

1- عصاره ی آلوی آفریقایی

دیده شده است که عصاره ی آلوی آفریقایی شامل مقادیر بالایی از اسیدهای چرب، الکل و گروه استرول ها است؛ از قبیل بتا-سیتسترول که حاوی آنتی-اکسیدان است و تاثیرات ضد التهابی بر دستگاه ادراری و جنسی دارد.
برخی مطالعات حاکی از این است که مصرف روزانه 100 تا 200 میلی گرم عصاره ی آلوی آفریقایی یا تقسیم آن به 50 میلی گرم و مصرف دو وعده در روز باعث کوچک کردن پروستات می شود.

2- نخل بادبزنی

نخل بادبزنی یکی از محبوب ترین مکمل های گیاهی است که مطالعات فراوانی روی آن انجام شده و در درمان کوچک کردن پروستات کاربرد دارد.
مطالعات متعددی حاکی از ارتباط مصرف نخل بادبزنی با کوچک شدن پروستات است. به دلیل اینکه این ماده از تولید تستوسترون جلوگیری می کند و ابعاد دیواره ی داخلی پروستات را کاهش می دهد.
اگرچه مطالعات دیگر اثبات نکرده اند که آیا مصرف نخل بادبزنی تأثیری بر کوچک کردن پروستات دارد یا دارویی کاذب است.

3- قرص زی-شِن (zsp)

قرص زی-شن حاوی ترکیبی از سه گیاه است؛ ازجمله دارچین چینی. فرمول آن به دارویی در چین باستان و قرن 13 برمی گردد. محققان ثابت کرده اند موش هایی که به آن ها ترکیبی با فرمول زی-شن داده شد، باعث کوچک کردن پروستات آن ها شده.
لازم است تحقیقات بیش تری روی انسان انجام شود تا مؤثر بودن این ماده ثابت شود.

4- سرنیلتون

برخی افراد دمنوش گرده ی شلمک (rye-grass) برای کوچک کردن پروستات استفاده می کنند. از علایم دردسرساز BPH این است که بیمار قادر به تخلیه ی کامل مثانه نیست و این مسئله باعث می شود در طول شب بارها نیاز به تخلیه ی ادرار داشته باشد.
گرده ی شلمک تحت عنوان سرنیلتون به منظور کوچک کردن پروستات در فرمول مکمل های دارویی ثبت شده ی فراوانی به کار می رود.
سرنیلتون برخلاف محبوبیتی که دارد، در تحقیقات علمی گسترده و فراگیر، هیچ تأثیری بر کوچک شدن پروستات از خود نشان نداده است.
اگرچه در مواردی دیده شده است که در کاهش حجم کلی پروستات تأثیرگذار بوده است. تحقیقات بیشتری لازم است تا مؤثر بودن این ماده ثابت شود.

No comments:

Post a Comment