Saturday, May 4, 2019

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

آیا با قوانین مهاجرت به کانادا آشنا هستید؟ پس از ازدواج با یک فرد کانادایی، شما نیز ملیت کانادایی خواهید داشت یکی از حقوق اصلی و مهمی که تمامی شهروندان کانادایی می توانند از آن استفاده کنند این است که حق این را دارند که اعضای نزدیک از خانواده خود را نیز تبدیل به یک شهروند این کشور کنند. حتی همسر ها!
با این حال حق شهروندی به صورت خودکار پس از ازدواج با یک فرد کانادایی به وی منتقل نمی شود. بلکه این اتفاق در یک پروسه رقم می خورد که آغاز آن با مهاجرت، اقامت دائم و در نهایت حق شهروندی خواهد بود.

💥 شرایط ازدواج کردن با شهروند کانادایی

یکی از روش های مهاجرت به کانادا ، مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج است ، بدون شک اولین مرحله برای شروع این پروسه ازدواج کردن است و بدون این امر نمی توان از حق مذکور استفاده نمود. این نکته بسیار مهم است که ازدواج شما به نوعی شناخته شده و رسمی باشد.
مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

✅ به رسمیت شناخته شدن پیوند ازدواج

در روش مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج به رسمیت شناخته شدن ازدواج  یکی از شروط اصلی  است.شناخته شده و رسمی بودن یک پیوند ازدواج از چند راه مختلف میسر می شود. در حالت عمومی وقتی که یک زوج با هم ازدواج می کنند، یک گواهی ازدواج دریافت خواهند کرد که مدرکی برای رابطه جدید آن هاست.

گاهی اوقات ممکن است دو نفر به دلیل این که برای مدت بسیار طولانی با هم زندگی کرده اند به عنوان یک زوج شناخته شوند. به این نوع ازدواج، قانون مشترک نیز می گویند که قواعد و قوانین آن در هر جا متغیر است.
در حین پروسه به دست آوردن شهروندی کانادایی برای همسر، سازمان شهروندی و مهاجرت کانادا یا همان CIC از شما می خواهد تا تایید کنید که ازدواج مورد نظر واقعی است.





✅ روش های اثبات زوجیت در کانادا
زوج ها می توانند حقیقی بودن پیوند و ازدواج خود را از راه های مختلفی به اثبات برسانند که از جمله آن ها می توان به داشتن فرزند با هم، زندگی کردن در کنار هم، بودجه و پس انداز مشترک و هر راه دیگری که در هر رابطه طبیعی است نشان دهند. دلیل این که سازمان شهروندی و مهاجرت کانادا به این موارد با دقت رسیدگی می کند این است که مطمئن شود ازدواج شما فقط برای سو استفاده از قانون سیستم مهاجرتی کشور کانادا نباشد.

✅ کارت های اقامت دائم در کانادا


کارت های اقامت دائم کشور کانادا ( کارت های PR) اسنادی هستند که داشتن اقامت همیشگی افراد را به اثبات می رسانند. با این حال اگر یک کارت اقامت دائم از تاریخ انقضای خود بگذرد، حالت مقیم بودن دائم فرد در کشور کانادا از بین نخواهد رفت.
راه های خاصی وجود دارد که به خاطر آن ها فردی ممکن است حق اقامت دائم خود در کشور کانادا را از دست بدهد. از قبیل این موارد می توان به حضور طولانی مدت خارج از کشور کانادا و ارتکاب جرمی که اقامت دائم را به خطر می اندازد اشاره کرد.

💥 مراحل مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

پس از این که زوج ها با هم ازدواج کردند، همسری که یک شهروند اصلی کانادایی به حساب می آید برای گرفتن تکلف و حمایت همسرش که یک مهاجر است باید اقدام کند. همسر مهاجر سپس برای گرفتن ویزای مهاجرتی به کانادا اقدام خواهد کرد. این کار را می توان به کمک موسسات و مشاوران خارجی کانادا در کشور های مختلف انجام داد.

در صورتی که فرد در داخل کشور کانادا باشد می تواند برای تقاضای ویزای مهاجرت خود مستقیما به سازمان شهروندی و اقامت کانادا (CIC) مراجعه نماید.
اقامت دائم یک قدم بسیار مهم در این پروسه به شمار می رود و قبل از رسیدن به مرحله کسب شهروندی کانادا باید حتما به صورت کامل انجام شود.

💥 شرایط اخذ شهروندی کانادا

پس از این که یک همسر توانست گواهی اقامت دائم در کانادا را به دست آورد، برای به دست آوردن شهروندی در این کشور باید برخی از نیاز های مربوط به آن را نیز تکمیل کند تا بتواند پروسه را به اتمام برساند.

• یک همسر نمی تواند اقامت دائم خود را در حالی که تحت بازجویی برای یک جرم، کلاهبرداری یا هر چیز دیگری است به دست آورد
• همسران مهاجر باید حتما طی چهار سال گذشته حداقل سه سال در کشور کانادا بوده باشند. این به معنای آن است که در طی چهار سال گذشته باید حداقل هزار و 95 روز در کشور کانادا حضور داشته باشند.
• همسر ها باید حتما در یکی از دو زبان انگلیسی و یا فرانسوی تسلط کافی و مناسب داشته باشند ( این دو زبان رسمی کشور کانادا به حساب می آیند)
• آن ها همچنین باید با تاریخچه، فرهنگ و دولت کشور کانادا آشنایی داشته باشند.
در حین پروسه گرفتن شهروندی برای همسران مهاجر یک آزمون برگزار می شود که در آن هم تسلط زبانی فرد و هم دانش او از کشور کانادا و تاریخچه و فرهنگ و دولت آن مورد ارزیابی قرار می گیرد.

✅ حقوق شهروند کانادایی 


این پروسه ممکن است تا به اتمام رسیدن خود تا چند سال به طول انجامد، اما مزایای آن واقعا ارزشش را دارند. با داشتن حق شهروندی در کشور کانادا شما می توانید حق و حقوق قابل توجهی را به دست آورید. از جمله این موارد می توان به حقوق شهروندی زیر اشاره داشت:
• حق رای دادن
• کمک به دیگر اعضای خانواده و فامیل برای مهاجرت کردن
• این که دیگر هرگز از کانادا دیپورت نخواهید شد
• یک پاسپورت کانادایی به همراه خواهید داشت.

No comments:

Post a Comment