Wednesday, May 8, 2019

خطرناک ترین عوارض جراحی واریکوسل

واریکوسل مجموعه ای از عروق خونی متسع (بزرگ) شده در کیسه بیضه و اطراف بیضه ها می باشد. برخی مردان مبتلا به واریکوسل جهت درمان ناباروری و یا درد روش جراحی را انتخاب می کنند.

آیا شما نیز جز 15 درصد از مردانی هستید که مبتلا به واریکوسل تشخیص داده شده اند؟ در صورتی که جواب بله است احتمال دارد به این فکر کنید که آیا جراحی واریکوسل ، مناسب ترین و تنها روش درمانی برای شماست یا خیر.

واریکوسل در ناباروری 40 درصد از زوج هایی نقش دارد که مرد، عامل ناباروری می باشد. ناباروری، ناتوانی یک زوج جهت باردار شدن پس از 12 ماه رابطه جنسی محافظت نشده است.

در صورتی که فرد جهت درمان واریکوسل خود روش جراحی را در نظر گرفته باشد باید خطرات آن را نیز بداند. همچنین، باید دانست روش درمانی جایگزینی به نام آمبولیزاسیون واریکوسل وجود دارد که از کمترین سطح تهاجم برخوردار است.

علائم واریکوسل

آمبولیزاسیون واریکوسل شامل استفاده از تصویر برداری اشعه ایکس جهت موقعیت یابی و سپس انسداد جریان خونی می شود که واریکوسل را ایجاد کرده است. آمبولیزاسیون روشی غیر جراحی است و میزان موفقیتی هم اندازه با جراحی دارد.
بنابراین، قبل از تصمیم گیری باید در مورد گزینه های درمانی اطلاعات کسب کرده و جهت بررسی این گزینه ها، ابتدا باید از بهترین جراحی واریکوسل و خطرات مرتبط با آن ها شروع کرد.

No comments:

Post a Comment