Tuesday, July 28, 2020

نحوه برخورد درست با کارمند توسط یک مدیر حرفه‌ای

بی‌شک یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که امروزه اغلب کارفرمایان با آن مواجه هستند نحوه برخورد درست با کارمند و پرسنل می‌باشد. در یک مجموعه اداری، تولیدی، خدماتی و …..افراد بسیاری مشغول به فعالیت هستند که هر کدام دارای خصوصیات اخلاقی خاص و منحصر به فرد خود هستند و یک مدیر شایسته باید به خوبی به این موضوع اشراف و آگاهی داشته باشد که با هر کدام از پرسنل خود با روحیات وخصوصیات اخلاقی متفاوت چه برخورد و رفتاری داشته باشد تا راندمان کاری خود را بالا برده و دچار افت و به اصطلاح شکست در زمینه مدیریتی نشود و نهایتاً ارتباط موثر بین کارمند و مدیر اتفاق بیفتد.


به عنوان مثال برخوردی که یک مدیر مدبر و کاردان در مقابل یک کارمند عصبی اتخاذ می کند بی‌شک نسبت به برخورد با یک کارمند تنبل و به اصطلاح از زیر کار در رو کاملا متفاوت می‌باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا نکات اصلی و مهمی را که یک مدیر و رئیس باید در خصوص نحوه برخورد با کارمند و پرسنل خود بداند را برایتان بازگو کنیم.
نکات کلیدی در نحوه برخورد درست با کارمندان
همان گونه که در پاراگراف‌های قبلی نیز اشاره کردیم آموزش و مهارت نحوه برخورد با کارمند و پرسنل مهم‌ترین و اساسی‌ترین نکته‌ای است که مدیران باید به آن توجه خاصی داشته باشند و آموزش و یادگیری این نکات از مهم‌ترین مهارت‌های رفتاری یک مدیر نمونه می‌تواند باشد.از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین نکات رفتاری با کارکنان می توان موارد به موارد زیر اشاره کرد.

۱. لحن بیان

بی شک شما نیز به خوبی می‌دانید لحن بیان هر شخص می‌تواند دنیایی از سخنان ناگفته را در خود داشته باشد. پس یک مدیر شایسته و کاردان به خوبی می‌داند که در زمان صحبت با پرسنل و کارکنان خود باید لحن حرف زدن و صحبت کردنش همراه با احترام بوده و هیچ گونه بی احترامی و تمسخر در لحن بیانش نباشد. و توصیه‌ای که می‌توانیم به شما داشته باشیم این است که هرگز از اهمیت لحن بیان در هنگام سخن گفتن غافل نشوید.

۲. کمتر صحبت کنید

هنگامی که باید مکالمه و گفتگویی بین شما و کارکنان‌تان صورت بگیرد سعی کنید شما کمتر صحبت کرده و در مدت زمان کوتاهی منظور و خواسته خود را به صورت شفاف و واضح بیان کرده و بیشتر شنونده باشید .

۳. انرژی کلامی خود را حفظ کنید

در زمان صحبت با کارکنان خود سعی کنید تن صدایتان به صورت یکسان بوده و افت کلامی نداشته باشید و در زمان صحبت از انرژی کلامی بالایی برخوردار باشید تا شنونده شما نیز این انرژی مثبت را دریافت کرده و با کمال میل به صحبت های شما گوش فرا دهد.

۴. صحبت پرسنل خود را قطع نکنید

هنگامی که پرسنل و کارکنان شما با شما مشغول صحبت هستند به هیچ عنوان صحبت آن‌ها را قطع نکرده و به اصطلاح با گوش جان به سخنانشان گوش کرده و از پیش داوری و اظهار نظر قبل از پایان سخنان کارکنان خود جدا خود داری کنید.

۵. توجه به تماس چشمی

در زمان صحبت با کارکنان و یا گوش دادن به سخنان آنها تمامی توجه خود را معطوب کار خود کرده و از توجه به محیط پیرامون خود، خودداری کنید.

سامانه حضور و غیاب انلاین دینگ

No comments:

Post a Comment