Tuesday, July 28, 2020

متخصص گوارش کیست و چه وظایفی دارد؟

اگر شما درحال خواندن این مقاله هستید احتمالا با مشکلاتی جسمانی مواجه شده‌اید که شما را به سمت انتخاب یک پزشک متخصص گوارش سوق داده است. بی شک داشتن اطلاعات در زمینه های مختلف می تواند کمک شایانی در شرایط مختلف زندگی برای افراد داشته باشد.


ما در این مطلب سعی داریم اطلاعاتی در خصوص آشنایی با علم طب و پزشکی در اختیارتان قرار دهیم. اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که از ناراحتی های گوارشی رنج میبرید و به دنبال درمان بیماری و مشکل خود هستید در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات مفید و مهمی در خصوص آشنایی و شناخت بیماری های گوارشی در اختیارتان قرار داده و شما را در انتخاب متخصص گوارش با تجربه و آگاه یاری کنیم چرا که پس از تخصص، اخلاق مداری یکی از مهم ترین مولفه‌های اخلاقی است که هر پزشک متخصص باید به آن آگاه باشد.

پزشک متخصص گوارش کیست؟

همان گونه که همگی ما به این امر واقف هستیم که برای هر کاری باید به کاردان و فرد ماهری که در زمینه مربوطه تخصص داشته باشد مراجعه کنیم علم پزشکی نیز از این قائده مستثنی نبوده و در صورت بروز مشکلات گوارشی که قبلا نیز به آن‌ها اشاره کردیم مراجعه به پزشک متخصص گوارش اولین و مهم‌ترین گام در تشخیص و درمان بیماری گوارشی است.

مهارت های مورد نیاز بهترین متخصص گوارش

یک متخصص دستگاه گوارش باید آموزش های لازم را در زمینه رشته تحصیلی خود گذرانده باشد تا بتواند بهترین خدمات را به بیماران خود ارائه دهد از جمله مهم ترین این آموزش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

- گذراندن دوره های آموزشی مرتبط برای انجام روش های درمانی از جمله آندوسکوپی که از مهم ترین دوره های آموزشی می باشد.
آشنایی با فیزیولوژی دستگاه گوارش
شناخت بیماری ها و اختلالات مرتبط با دستگاه گوارش
و مهم تری نکته که همان تشخیص بیماری است
علاوه بر این موارد روحیه و اخلاق پزشک متخصص گوارش و پایبندی وی به سوگند نامه پزشکی نیز مسائل مهمی هستند که نباید نادیده گرفته شوند. هنگامی که از میزان علم و تخصص بین چند پزشک گوارش اطمینان حاصل کردید مرحله بعدی احساس آرامش و اعتمادی است که در پزشک خود مشاهده می‌کنید چرا که افراد با توجه به روحیات مختلفی که دارند با پزشکان مختلفی احساس راحتی دارند.

دکتر محمد امانی، متخصص گوارش و کبد در تهران

No comments:

Post a Comment