Sunday, July 26, 2020

درمان چربی خون بالا با طب سنتی و گیاهان دارویی

با اینکه چربی خون و کلسترول بالا می توانند عوارض جبران ناپدیزی را برروی بدن بیمار به جای بگذارند، اما  معمولا جدی گرفته نمی شوند. کلسترول بالا می تواند منجر به انباشته شدن پلاک در عروق و در نهایت بیماری آترواسکلروز شود. بیماری آترواسکلروز  می تواند به حمله و سکته قلبی منجر شود.
در اینترنت یک ماشین محاسبه‌گر ساده  وجود دارد که توسط انجمن قلب آمریکا ساخته شده است. با استفاده از این ماشین محاسبه‌گر، شما می‌توانید خطر ۱۰ ساله مبتلا شدن خود به سکته قلبی یا مغزی را محاسبه کنید.
حالا اگر احتمال ابتلای ۱۰ ساله شما، بیش از ۱۰ درصد باشد و اگر میزان LDL یا کلسترول بد شما بیش از ۱۹۰ باشد، باید داروهای استاتین (آترواستاتین- سیمواستاتین- لووستاتین- فلوواستاتین و …) را مصرف کنید. اما اگر این احتمال بین ۷.۵ تا ۱۰ باشد، در همین سطح حول و حوش ۱۹۰ بهتر است، به جای اینکه در گام نخست دارو بخورید به تغییر سبک زندگی فکر کنید. یعنی سیگار را کنار بگذارید، ورزش کنید، وزرنتان را کاهش بدهید، رژیم غذایی خود را سالم کنید و فشار خونتان را کنترل کنید و یکی از کارهای مؤثر هم می‌تواند استفاده از درمان خانگی و گیاهی چربی خون بالا باشد.
اما اگر با وجود همه این کارها، بعد از سه تا ۶ ماه، کلسترول شما پایین‌تر نیامد، باز هم باید داروهای استاتین را شروع کنید.

چربی خون نرمال چند است؟

طبق استاندارد سازمان ملی خون، ریه و قلب آمریکا، میزان کل کلسترول مجاز بدن، کمتر از ۲۰۰ میلی گرم به ازای هر دسی لیتر، میزان کلسترول بد کمتر از ۱۰۰ میلی گرم و حد مطلوب برای کلسترول خوب بدن چیزی حدود ۶۰ میلی گرم بر دسی لیتر است

 برگرفته از وب سایت دکتر سعید یزدانخواه

No comments:

Post a Comment